Czy możesz sobie wyobrazić kłopoty ze znalezieniem elektryka, jeśli każde wyszukiwanie w Google zwraca globalne wyniki SEO?
Ile stron wyników wyszukiwania musiałabyś przeszukać, żeby znaleźć kosmetyczkę w swojej okolicy?
Z drugiej strony zastanów się, jak nieefektywna byłaby Twoja strategia marketingu cyfrowego, gdyby Twoja lokalna firma musiała konkurować o kliknięcia z każdym konkurentem na całym świecie.
Na szczęście Google dostarczyło rozwiązanie tego problemu poprzez lokalne SEO.
Umożliwiając kierowanie reklam tylko do klientów w Twojej okolicy, jest to szybki i łatwy sposób na przekazanie informacji o Twojej firmie osobom, które najprawdopodobniej będą jej patronować.
Ale co, jeśli masz wiele lokalizacji w wielu miastach?
Czy możliwe jest pozycjonowanie słów kluczowych kierowanych na wiele miast bez szkody dla lokalnego SEO?
Oczywiście, że jest.
Zanim jednak wyruszysz, aby ulepszyć swoją witrynę pod kątem wyszukiwań lokalnych, jest jedno zastrzeżenie: jeśli zrobisz to źle, może ci to naprawdę zaszkodzić. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że robisz to poprawnie.
Jest to nieco bardziej skomplikowane niż zwykłe pozycjonowanie stron kraków, ale nie martw się – jesteśmy tutaj, aby poprowadzić Cię przez ten proces.
Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, a zanim się zorientujesz, zajmiesz wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania wszystkich swoich lokalizacji. Gotowy żeby zacząć?
Dlaczego lokalne SEO jest ważne?
Jeśli lokalne SEO może potencjalnie „zaszkodzić”, po co w ogóle to robić? Oto dwa dobre powody:
Lokalne SEO przyciąga ruch pieszy
Wyobraź sobie, że wyjeżdżasz z miasta na wesele kuzyna.
W noc poprzedzającą wielki dzień jesteś w swoim pokoju hotelowym i masz ochotę na pizzę z serem.
Bierzesz telefon i Google… co?
„Pizza?”
Nie sądzę.
Nie, prawdopodobnie będziesz wpisywać w Google słowo kluczowe związane z lokalizacją, np. [najlepsza pizza w Krakowie].
Kiedy otrzymasz wyniki, nie powiesz „dobrze wiedzieć” i nie pójdziesz spać.
Nie. Zamiast tego podejmujesz działanie, które w pierwszej kolejności doprowadziło do wyszukiwania. Innymi słowy, bierzesz telefon i zamawiasz pizzę.
Pozycjonowanie stron Kraków
Możesz też wstać, wziąć taksówkę i zjeść obiad w tej spektakularnej pizzerii.
I nie jesteś jedyną osobą, która to robi.
W rzeczywistości co miesiąc użytkownicy odwiedzają 1,5 miliarda lokalizacji związanych z ich wyszukiwaniami.
Nie jesteś też jedną na milion osobą, która przeprowadza wyszukiwanie lokalne.
Prawie 46% wyszukiwań w Google ma charakter lokalny.
To ogromne!
Zatem następnym razem, gdy będziesz myśleć o pominięciu lokalnego SEO, pomyśl jeszcze raz.
To może być Twoja przepustka do zaproszenia przypadkowego gościa na wakacje do Twojej pizzerii. (Lub salon kosmetyczny. Albo sklep z narzędziami – rozumiesz.)
Pozycjonowanie lokalne zapewnia wyższą pozycję w Google
Wszyscy jesteśmy dobrze poinformowani o kluczowych wskaźnikach efektywności SEO, które należy śledzić, aby uzyskać wysoką pozycję w Google.
Dwa z nich to:
- Kliknięcia prowadzące do Twojej witryny.
- Zwiększa się ranking słów kluczowych.
Dzięki lokalnemu SEO uplasujesz obie te pieczenie na jednym ogniu. Pamiętaj, że zależy to od odległości lokalizacji/trafności osoby wyszukującej dla firmy.
Strony miast: dobre czy złe dla SEO?
Dawno temu, w mrocznych czasach SEO, strony miast były używane do dodawania lokalnych słów kluczowych, aby uzyskać wyższą pozycję w Google.
Możesz na przykład utworzyć stronę i napisać treść dotyczącą dostawy kwiatów.
Następnie skopiujesz treść na kilka różnych stron, z których każda zawiera inne miasto w słowie kluczowym.
A więc strony dotyczące [dostawy kwiatów w Krakowie], [dostawy kwiatów w Poznaniu] i [dostawy kwiatów w Warszawie], każda zawierająca dokładnie tę samą treść.